در مورد گیاه سورنجان چه می دانید؟

گیاه سورنجان:

گیاه سورنجان یکی از گیاهان دارویی مفید برای دردهای آرتروزی و مفصلی می باشد. گیاه سورنجان که کپسول سورنجان درد کیور از آن ساخته می شود شباهت زیادی به گل های زعفران دارد. از برگ، گل، بذر و پیاز سورنجان برای خواص درمانی استفاده می شود اما باید توجه داشته باشید تمامی قسمت های گیاه سمی است.
گیاه سورنجان
ماده موثره موجود در سورنجان ماده ای به نام کلشی سین بوده که در داروهای تجویزی برای نقرس و سایر داروها وجود دارد.
سورنجان را بهترین دارو برای کمک به معالجه بیماری نقرس می دانند که البته باید زیر نظر پزشک طب سنتی مصرف شود. خود گیاه سورنجان را می توان بویید. بوییدن آن می تواند منجر به بهبود سردردها شود.
از خواص دیگر گیاه سورنجان و قرص سورنجان کمک به بیماران سیاتیکی می باشد. این افراد می توانند به همراه سورنجان از صبر زرد هم برای اثربخشی بالاتر استفاده کنند.
اگر دارای دردهای استخوانی و مفصلی هستید یا دچار التهاب در این بخش ها شده اید می توانید ضماد ترکیبی که شامل سورنجان، زعفران و تخم مرغ هست را آماده کرده و استفاده نمایید.
از مهم ترین خواص گیاه سورنجان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • بوییدن آن باعث رفع گرفتگی بینی می شود.
  • مفید برای روماتیسم
  • مفید برای ورم مفاصل
  • مفید برای یرقان و ورم طحال
  • مناسب برای تقویت قوای جنسی
  • ضد نفخ
  • تقویت کننده بدن

عوارض گیاه سورنجان:

در صورتی که از گیاه سورنجان به صورتی مصرف دهانی استفاده شود می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. این ماده سمی است و می تواند باعث سوزش دهان و گلو، استفراغ، اسهال، مشکلات کبدی و کلیوی، اختلالات خونی و مشکلات عصبی شود.
عوارض گیاه سورنجان
اگز نیازمند مصرف سورنجان هستید توصیه می شود از مصرف گیاه خودداری کنید و از داروهایی که مقدار مناسبی از این مواد موثره را دارا می باشد استفاده کنید. مقدار کلشی سین از یک گیاه به گیاه دیگر متفاوت است.

ضماد سورنجان:

برای ساخت ضماد سورنجان دو روش وجود دارد که از این دو روش برای کاهش دردهای مفصلی و کاهش التهابات می توانید استفاده کنید.
در روش اول کافی است ترکیبی از سورنجان، تخم و مرغ و زعفران را آماده کنید و به صورت ضماد بر روی محل آسیب دیده یا ملتهب قرار دهید.
یکی دیگر از انواع ضماد سورنجان که می توانید با ترکیب سایر مواد ایجاد و برای التهابات و کاهش دردهای زانو استفاده کنید به شرح زیر است:
ابتدا موارد زیر را تهیه کنید.
سورنجان، گل ختمی، آرد جو، اسفرزه، مرزنجوش، روغن کنجد یا زیتون، زرده تخم مرغ و چند عدد خرما
مواد بالا را به خوبی در هم بکوبید سپس بر روی بخار آب جوش بگذارید تا به خوبی داغ شود. سپس از شب تا صبح با یک پارچه ضماد را بر روی زانو ببندید.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

فواید نخود و خواص این حبوبات برای سلامت بدن

درمان کبد چرب با پسته و سایر مغزهای آجیل