آجیل شب یلدا


آجیل شب یلدا شامل چیست؟

یکی از خوراکی های شب یلدا، آجیل شب یلدا است که خوردنی بسیار خوشمزه ای است. اما اینجا سوال پیش می آید که آجیل شب یلدا شامل چیست؟اگر نمی دانید آجیل شب یلدا شامل چیست و به دنبال پاسخ این سوال می گردید، ما برایتان در این مقاله پاسخ سوالتان را نوشتیم و گفته ایم که آجیل شب یلدا شامل چیست. با ما همراه باشید.

آجیل شب یلدا چیست؟

شب یلدا اولین شب زمستان است که طولانی ترین شب سال است و یکی از مراسمات ایرانیان است که از گذشته تا به امروز ادامه داشته است. دراین مراسم ایرانیان دور هم جمع می شوند و خوراکی های مختلف را درکنار هم میخورند. یکی از خوراکی های شب یلدا،آجیل شب یلدا است که خوردنی بسیار خوشمزه ای است. اما اینجا سوال پیش می آید کهآجیل شب یلدا شامل چیست؟اگر نمی دانید آجیل شب یلدا شامل چیست و به دنبال پاسخ این سوال می گردید، ما برایتان در این مقاله پاسخ سوالتان را نوشتیم و گفته ایم که آجیل شب یلدا شامل چیست. با ما همراه باشید.
 آجیل به عنوان سالم ترین تنقلات شناخته شده و دارای فیبر بالاست که در درمان یبوست، چاقی، انواع سرطان ها از جمله سرطان معده و روده بسیار مؤثر است.
آجیل دارای انواع ویتامینهای گروه E و B، روی، کلسیم، فسفر و پتاسیم، منیزیوم، ویتامین A و پروتئین است که وجود این مواد در بدن موجب افزایش تراکم استخوان و جلوگیری از ریزش مو و چین و چروک پوست، درمان افسردگی، افزایش قدرت بینایی و رفع خستگی و گرفتگی عضلات می شود.
اما باید توجه کرد با اینکه چربی موجود در آجیل از نوع مضر نیست، اما دارای کالری بالایی است و برای جلوگیری از افزایش وزن در خوردن آن باید اعتدال رعایت شود.



آجیل شب یلدا

آجیل خوراکی خوشمزه ای است که از دیرباز جای خود را در انواع مراسم ایرانی باز کرده است. با اینکه در حالت کلی آجیل شامل مخلوطی از خشکبار است اما سنت هاب دیرینه و سلایق مختلف ترکیبات گوناگونی از آجیل را به وجود آورده اند. ایرانیان که در گذشته شادی ها و مراسم گرم و سنتی خاص خود را در هر ماه برگذار میکردند، برای هر جشنی آیین و سنت مخصوص به خود را ایجاد کرده بودند. یکی از این سنت های بسیار زیبا که خوشبختانه تا زمان حال ادامه یافته و به ما نیز رسیده است شب یلدا است. یلدا آیین و سنت خاص خود را دارد و به طبع آن دارای آجیل مخصوص به خود است! اساسا ایرانیان اصیل معتقدند بدون حضور آجیل شب یلدا (به عنوان یکی از نمادهای شب یلدا) جشن یلدا ناقص است! هر چند که قطعا تمامی این رسوم و سنت ها برای نزدیک تر شدن افراد فامیل و دوستی ها و از بین رفتن کینه ها پایه ریزی شده است اما داشتن نماد و آیین مانند آجیل شب یلدا جدابیت های خاص خود را به این مراسم می افزاید. آجیل ایرانی حالا به یکی از نمادهای فرهنگ ایرانی بدل شده و بر اساس ترکیبات و اجزای آن آجیل شور، آجیل شیرین و آجیل چهار مغز نام گرفته است.

آجیل شب یلدا را چگونه تزیین کنیم؟

شب اول دی ماه را شب یلدا یا شب چله می نامند. مردم از گذشته های دور این شب را جشن می گرفتند آن قدیم ها که زمستان ها خیلی سرد بود و برف زیادی می بارید همه دور کرسی جمع می شدند و با هندوانه و انار و مخصوصاً آجیل که خودشان خشک کرده بودند از هم پذیرایی می کردند. در گذشته آجیل شب یلدا از این خوردنی ها تشکیل می شد:کشمشسبز، بادام، پسته، گردو، فندق، انجیر، توت، خرما، برگه ی زردآلو و برگه ی هلو. حالا باسلوق ونقل هم به آن اضافه شده که شیرینی مصنوعی است واستفاده زیاد از آنها باعث چاقی می شود.



Description: آجیل شب یلدا
عرضه آجیل یلدا در میادین میوه و تره بار

مدیر عامل سازمان مدیریت میوه و تره بار شهرداری تهران از عرضه آجیل در تمامی بازار‌های سازمان میادین میوه و تره بار که دارای غرفه فروش آجیل هستند با تخفیف ۲۲ تا ۳۰ درصد ویژه ایام شب یلدا خبر داد.
خبرگزاری ایسنا: سعید راد در گفتگو در خصوص تمهیدات سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برای شب یلدا گفت: در تمامی بازار‌های این سازمان برای شب یلدا عرضه انار و هندوانه با نرخ مصوب کمیته نرخ گذاری دولت انجام خواهد شد و آجیل نیز در تمامی بازار‌هایی که غرفه عرضه آجیل دارند با تخفیف بین ۲۲ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از سطح شهر تهران عرضه خواهد شد.
وی افزود: مرغ نیز در این ایام با قیمت ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان در کلیه بازار‌های سطح شهر تهران عرضه می‌شود.




Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

در مورد گیاه سورنجان چه می دانید؟

فواید نخود و خواص این حبوبات برای سلامت بدن

درمان کبد چرب با پسته و سایر مغزهای آجیل